شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش:

از سال آينده دانش‌آموزان مي‌توانند تلفن همراه با خود به مدرسه ببرند

موبايل

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷:۰۰


در حاليکه معاون وزير آموزش و پرورش خبر از امکان به همراه داشتن گوشي دانش‌آموزي از سال آينده توسط دانش‌آموزان داده است اما وزارت ارتباطات قرار است سيم‌کارت دانش‌آموزي ارائه کند نه گوشي.

وايمکس نيوز - حميدرضا کفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با يکي از رسانه‌ها با بيان اينکه از سال آينده دانش‌آموزان مي‌توانند تلفن همراه دانش‌آموزي را با خود به مدرسه ببرند، اظهار کرده است که اين تلفن همراه که با هماهنگي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات طراحي و عرضه شده است که قابليت‌هاي تعريف شده‌اي دارد و فقط براي دانش‌آموزان طراحي شده است.

اظهارات اين معاون آموزش و پرورش اگرچه به اسم تلفن همراه مطرح شده اما احتمالا منظور وي الزام شش ماهه اپراتورها براي طراحي و عرضه سيم‌کارت‌هاي دانش‌آموزي بوده است.

هم‌اکنون استفاده از تلفن همراه در مدارس کشور ممنوع است و هرچند که ممکن است مزيت‌هايي چون ارتباط والدين با فرزندان به همراه داشته باشد اما ظاهرا نگراني‌هاي آن بيشتر نمود دارد.

با توجه به اينکه نگراني‌هاي اين ابزار ارتباطي بيش از مزاياي آن است، آموزش و پرورش مانع همراه آوردن گوشي در مدارس مي‌شود و از اين رو بسياري از دانش‌آموزان گوشي‌هاي خود را در مغازه‌ها اطراف مدارس به امانت مي‌گذارند.

اما از آنجاييکه پليس بارها نسبت به اين موضوع هشدار و خبر از سواستفاده‌هاي احتمالي از گوشي‌هاي به امانت گذاشته شده داده بايد منتظر وعده وزارت ارتباطات مبني بر طراحي سيم‌کارت‌هاي دانش‌آموزي ماند.

قطعا اين سيم‌کارت‌ها بايد قابليتي داشته باشد که در وهله اول نظر آموزش و پرورش را جلب کند تا فرزندان مجوز حمل تلفن همراه را داشته باشند؛ هرچند ممکن است آموزش و پرورش ليست خاصي از گوشي‌هاي ساده و با امکانات مشخص را براي در اختيار گرفتن دانش‌آموزان مشخص کند.

سيتنا اضافه مي‌کند؛ پيش از اين، سيد مجيد صدري، مديرعامل رايتل در ديدار اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از اين اپراتور، از عرضه سيم­‌کارت کودک توسط اين اپراتور خبر داده و گفته بود: سيم کارت­ کودک با امکان استفاده انحصاري از آپارات کودک، سرويس انيميشن و کارتون رايتل و مجله نبات در اختيار خانواده ­ها قرار مي­ گيرد تا با آسودگي به فرزندانشان اجازه استفاده از اين سيم­ کارت را بدهند.

 

منبع : تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو